Czyli od A do Z magazyn humanistyczny SP nr 32 im.Jerzego Dudy-Gracza w Częstochowie

*

Skąd taka nazwa?

Pegaz - (łc. Pegasus (Pegasos) z gr. Pégasos) 

1. mit. gr. Pegaz – skrzydlaty koń zrodzony z Meduzy, służący Bellerofontowi oraz Zeusowi; pod uderzeniem kopyta p. na górze Muz, Helikonie, wytrysnęło źródło. 

2. przen. symbol natchnienia poetyckiego. ( „Słownik Wyrazów Obcych” Wydawnictwa Europa, pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy:  Mirosław Jarosz i zespół. Rok wydania 2001).

2009-01-29

Kącik wierszokletów

Fraszki uczniów SP nr32

„ N A W I E Ż Ę "

Sprzedałem radio
kupiłem wieżę ,
a teraz g ł u c h y
w szpitalu leżę .

Krzysztof klasa VI


„ NA LEKCJE "

Dzwonek już dzwoni ,
lekcja się zaczyna
Dla dzieci nie jest
To dobra nowina.

Mateusz klasa VI

„NA MĄDROŚĆ”
Chcesz być mądry,
wiersze pisać ,
więc do pracy
weź się dzisiaj !

„NA PUSTKĘ ‘’
Mówisz , że z ortografii chcesz mieć szóstkę ,
ale cóż z tego , gdy w głowie masz pustkę .

Katarzyna klasa VI


„NA ZĘBY”

Częste zębów mycie ,
Zapewnia krótkie życie.
Szkliwo się wyciera
I człowiek ... umiera.

„NA BABCIĘ”

Babcia miała wnuczki bliźniaki
Chciała im sprawić prezent nie byle jaki.
Kupiła biustonosz w kropeczki,
bo myślała , że to dla bliźniąt czapeczki.

Patrycja klasa VI

„O DUCHU”

Byłem mały , dużo ćpałem.
I do nieba szybko się dostałem.

„O zaletach czystości”

Trzeba się ciągle myć i myć.
Żeby długo w zdrowiu żyć

„O nadwadze”

Dużo się jadło i piło ,
A nie ćwiczyło , sadła przybyło.

Karol klasa VI


„NA ASTRONOMA”

Zainteresuj się tym , co jest na Ziemi
niż tym co jest w odległej przestrzeni .

„NA FRASZKĘ”
Nie długa , nie nudna ,
Lecz zwięzła i krótka .


„NA PALACZA”
Gdy mój wujek pali papierosy ,
wszyscy wkoło zatykają nosy.

Piotr klasaVI

„NA NERWY”

Nie gram na skrzypcach ,
nie gram na pianinie ,
ale cały dzień gram na nerwach rodzinie

Magda klasa VI