Czyli od A do Z magazyn humanistyczny SP nr 32 im.Jerzego Dudy-Gracza w Częstochowie

*

Skąd taka nazwa?

Pegaz - (łc. Pegasus (Pegasos) z gr. Pégasos) 

1. mit. gr. Pegaz – skrzydlaty koń zrodzony z Meduzy, służący Bellerofontowi oraz Zeusowi; pod uderzeniem kopyta p. na górze Muz, Helikonie, wytrysnęło źródło. 

2. przen. symbol natchnienia poetyckiego. ( „Słownik Wyrazów Obcych” Wydawnictwa Europa, pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj, autorzy:  Mirosław Jarosz i zespół. Rok wydania 2001).

2009-01-28

Wywiad

W redakcyjnym archiwum znaleźliśmy taki wywiad .

Martyna Di-Giusto i Ewelina Konarska

Przeprowadziłyśmy wywiad z Piotrem Kramerem uczniem klasy 4d. Jest on od pewnego czasu
uczestnikiem programu telewizyjnego „DUŻE DZIECI”.
Oto co nam powiedział.
Redakcja: Jak się dostałeś do programu „Duże dzieci”?
Piotr: Poprzez casting. Na moją prośbę mama zadzwoniła pod numer wyświetlony w telewizji.
Redakcja: Może opowiesz nam coś o kulisach tego programu? Może zdarzyła się jakaś zabawna sytuacja?
Piotr:
Nie wszyscy w to wierzą, ale nie wiemy, jaki jest temat i kto będzie gościem programu. Dlatego staramy się znaleźć scenariusz lub zajrzeć przez niebieską kotarę, która wisi w długim korytarzu przy naszej garderobie i zasłania nam miejsce, gdzie może pojawić się gość. Podczas nagrania, w czasie krótkich przerw technicznych, próbujemy zobaczyć gościa na ekranach, które go pokazują widzom, a jak to nie pomoże, to zostaje ostatnia szansa zobaczenia go, podczas jego wejścia na scenę.
Redakcja: Czy masz tremę przed występem w TV?
Piotr: Nie, nigdy nie miałem, na castingu też nie miałem i chyba, dlatego dostałem się od razu do 6 odcinków.
Redakcja: Spotkanie, z którą z gwiazd zapamiętałeś najbardziej?
Piotr: Z panem Bogusławem Kaczyńskim.
Redakcja: A dlaczego?
Piotr: Ciekawie opowiadał o kulturze zachowania się w różnych sytuacjach i jego opowieści pochłonęły mnie całkowicie.
Redakcja: Zmieniło się twoje życie po występie w „ Dużych dzieciach”?
Piotr: Tak , bardzo. Bardzo dużo osób mnie rozpoznaje i chce nawiązać ze mną przyjaźń. Szczególnie jeden kolega z naszej szkoły ze starszej klasy, po moim wystąpieniu z panem Arturem Barcisiem w wierszu „Lokomotywa” *, za każdym razem, jak tylko mnie zobaczy na przerwie, przybija mi piątkę.
Redakcja: Czym się interesujesz? Kim chciałbyś zostać w przyszłości?
Piotr: Interesuję się aktorstwem, piratami z Karaibów, a ostatnio „Gwiezdnymi wojnami”. W przyszłości planuję zostać aktorem.
Redakcja: Piratami? Chcesz też zostać piratem?
Nie, ale bardzo podoba mi się film „Piraci z Karaibów” i jego główny bohater Jack Sparrow.
Redakcja: Bardzo dziękujemy za wywiad. Życzymy spełnienia marzeń.
Piotr: Dziękuję


* tu możesz zobaczyć wykonanie wiersza "LOKOMOTYWA" :